MEET THE MAKER

PORSCHE SPECIALIST

 

Voor een bijzonder ambachtsvak moet je soms wat kilometers maken, maar wat was het de afstand waard! Middenin een woonwijk in het Oosten van het land is een groot modebedrijf gevestigd dat naast mode ook een andere grote passie nastreeft. De eigenaar van dit bedrijf werd op jonge leeftijd al verliefd op een klassieke Porsche en heeft deze passie uitgebreid met een heuse collectie van meer dan 30 klassiekers. Allemaal Porsches waarvan er een aantal nog actief racen op rally’s in binnen en buitenland.

Zo’n interessante verzameling heeft natuurlijk zijn onderhoud nodig en daarvoor is er een grote werkplaats ingericht waar de tentoongestelde Porsches dagelijks gecontroleerd en opgeknapt worden. En daarbij gaat het niet uitsluitend over een ‘simpele’ onderhoudsbeurt, nee de eigenaar koopt veelal oude exemplaren op om ze weer om te laten toveren tot echte juweeltjes. En daar wordt het ook voor mij interessant. Want ook al noemt mijn klant zich “monteur”, de titel autorestaurateur zou hem beter staan. Een specialist en vakman die oude Porsches helemaal stript, opnieuw opbouwt uit verschillende onderdelen en ze beter laat rijden dan ooit tevoren.

Wat mij opviel is de precisie waarmee onderdelen worden gemaakt. Aangezien deze vakmannen met klassiekers werken zijn niet alle onderdelen meer te koop, of voldoen niet aan de hoge kwaliteitseisen die ze zichzelf hebben opgelegd. Nee, ieder schroefje, ringetje en koppelstuk worden handmatig geslepen, strak geveild en gelast tot in perfectie. Er gaat erg veel tijd zitten in onderdelen die vaak áchter een pedaal of motorkap bevestigd worden. Waarom dan al die moeite voor onderdelen die toch nooit iemand te zien krijgt vroeg ik me af? Omdat ieder onderdeel bepalend is voor het rijgedrag van de auto, of deze goed en accuraat reageert op de wensen van de bestuurder.

Bijzonder om zoveel passie te zien in de ogen van deze vakman. Waarbij er dagelijks met enorm veel toewijding aan klassiekers wordt gewerkt. Chapeau voor zo’n groot commerciële bedrijf die de waarde inziet van het tijdrovende vakmanschap.

 

Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-gereedschappen-garage
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie-restaurateur-portret
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-motorblok
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie-restaurateur-portret
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-gereedschappen-garage
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie-restaurateur-portret
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-motorblok
Bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-carrosserie-restaurateur-portret

MEET THE MAKER

PORSCHE SPECIALIST

 

Voor een bijzonder ambachtsvak moet je soms wat kilometers maken, maar wat was het de afstand waard! Middenin een woonwijk in het Oosten van het land is een groot modebedrijf gevestigd dat naast mode ook een andere grote passie nastreeft. De eigenaar van dit bedrijf werd op jonge leeftijd al verliefd op een klassieke Porsche en heeft deze passie uitgebreid met een heuse collectie van meer dan 30 klassiekers. Allemaal Porsches waarvan er een aantal nog actief racen op rally’s in binnen en buitenland.

Zo’n interessante verzameling heeft natuurlijk zijn onderhoud nodig en daarvoor is er een grote werkplaats ingericht waar de tentoongestelde Porsches dagelijks gecontroleerd en opgeknapt worden. En daarbij gaat het niet uitsluitend over een ‘simpele’ onderhoudsbeurt, nee de eigenaar koopt veelal oude exemplaren op om ze weer om te laten toveren tot echte juweeltjes. En daar wordt het ook voor mij interessant. Want ook al noemt mijn klant zich “monteur”, de titel autorestaurateur zou hem beter staan. Een specialist en vakman die oude Porsches helemaal stript, opnieuw opbouwt uit verschillende onderdelen en ze beter laat rijden dan ooit tevoren.

Wat mij opviel is de precisie waarmee onderdelen worden gemaakt. Aangezien deze vakmannen met klassiekers werken zijn niet alle onderdelen meer te koop, of voldoen niet aan de hoge kwaliteitseisen die ze zichzelf hebben opgelegd. Nee, ieder schroefje, ringetje en koppelstuk worden handmatig geslepen, strak geveild en gelast tot in perfectie. Er gaat erg veel tijd zitten in onderdelen die vaak áchter een pedaal of motorkap bevestigd worden. Waarom dan al die moeite voor onderdelen die toch nooit iemand te zien krijgt vroeg ik me af? Omdat ieder onderdeel bepalend is voor het rijgedrag van de auto, of deze goed en accuraat reageert op de wensen van de bestuurder.

Bijzonder om zoveel passie te zien in de ogen van deze vakman. Waarbij er dagelijks met enorm veel toewijding aan klassiekers wordt gewerkt. Chapeau voor zo’n groot commerciële bedrijf die de waarde inziet van het tijdrovende vakmanschap.

 

bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-carrosserie-vakmanschap
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-vakmanschap-creatieve-makers
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-met-uitlaatpijp
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-in-auto
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-portret-vakmanschap
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-portret-creatieve-makers
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-garage-vakmanschap
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-garage-creatieve makers
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-portret-Porsche

MEET THE MAKER

PORSCHE SPECIALIST

Voor een bijzonder ambachtsvak moet je soms wat kilometers maken, maar wat was het de afstand waard! Middenin een woonwijk in het Oosten van het land is een groot modebedrijf gevestigd dat naast mode ook een andere grote passie nastreeft. De eigenaar van dit bedrijf werd op jonge leeftijd al verliefd op een klassieke Porsche en heeft deze passie uitgebreid met een heuse collectie van meer dan 30 klassiekers. Allemaal Porsches waarvan er een aantal nog actief racen op rally’s in binnen en buitenland.

Zo’n interessante verzameling heeft natuurlijk zijn onderhoud nodig en daarvoor is er een grote werkplaats ingericht waar de tentoongestelde Porsches dagelijks gecontroleerd en opgeknapt worden. En daarbij gaat het niet uitsluitend over een ‘simpele’ onderhoudsbeurt, nee de eigenaar koopt veelal oude exemplaren op om ze weer om te laten toveren tot echte juweeltjes. En daar wordt het ook voor mij interessant. Want ook al noemt mijn klant zich “monteur”, de titel autorestaurateur zou hem beter staan. Een specialist en vakman die oude Porsches helemaal stript, opnieuw opbouwt uit verschillende onderdelen en ze beter laat rijden dan ooit tevoren.

Wat mij opviel is de precisie waarmee onderdelen worden gemaakt. Aangezien deze vakmannen met klassiekers werken zijn niet alle onderdelen meer te koop, of voldoen niet aan de hoge kwaliteitseisen die ze zichzelf hebben opgelegd. Nee, ieder schroefje, ringetje en koppelstuk worden handmatig geslepen, strak geveild en gelast tot in perfectie. Er gaat erg veel tijd zitten in onderdelen die vaak áchter een pedaal of motorkap bevestigd worden. Waarom dan al die moeite voor onderdelen die toch nooit iemand te zien krijgt vroeg ik me af? Omdat ieder onderdeel bepalend is voor het rijgedrag van de auto, of deze goed en accuraat reageert op de wensen van de bestuurder.

Bijzonder om zoveel passie te zien in de ogen van deze vakman. Waarbij er dagelijks met enorm veel toewijding aan klassiekers wordt gewerkt. Chapeau voor zo’n groot commerciële bedrijf die de waarde inziet van het tijdrovende vakmanschap.

 

bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-carrosserie-vakmanschap
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats-vakmanschap-creatieve-makers
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-met-uitlaatpijp
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-in-auto
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-portret-vakmanschap
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-portret-creatieve-makers
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-werkplaats
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-garage-vakmanschap
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-garage-creatieve makers
bedrijfsfotografie-Porsche-Monteur-portret-Porsche

MEET THE MAKER

PORSCHE SPECIALIST

Voor een bijzonder ambachtSvak moet je soms wat kilometers maken, maar wat was het de afstand waard! Middenin een woonwijk in het Oosten van het land is een groot modebedrijf gevestigd dat naast mode ook een andere grote passie nastreeft. De eigenaar van dit bedrijf werd op jonge leeftijd al verliefd op een klassieke Porsche en heeft deze passie uitgebreid met een heuse collectie van meer dan 30 klassiekers. Allemaal Porsches waarvan er een aantal nog actief racen op rally’s in binnen en buitenland.

Zo’n interessante verzameling heeft natuurlijk zijn onderhoud nodig en daarvoor is er een grote werkplaats ingericht waar de tentoongestelde Porsches dagelijks gecontroleerd en opgeknapt worden. En daarbij gaat het niet uitsluitend over een ‘simpele’ onderhoudsbeurt, nee de eigenaar koopt veelal oude exemplaren op om ze weer om te laten toveren tot echte juweeltjes. En daar wordt het ook voor mij interessant. Want ook al noemt mijn klant zich “monteur”, de titel autorestaurateur zou hem beter staan. Een specialist en vakman die oude Porsches helemaal stript, opnieuw opbouwt uit verschillende onderdelen en ze beter laat rijden dan ooit tevoren.

Wat mij opviel is de precisie waarmee onderdelen worden gemaakt. Aangezien deze vakmannen met klassiekers werken zijn niet alle onderdelen meer te koop, of voldoen niet aan de hoge kwaliteitseisen die ze zichzelf hebben opgelegd. Nee, ieder schroefje, ringetje en koppelstuk worden handmatig geslepen, strak geveild en gelast tot in perfectie. Er gaat erg veel tijd zitten in onderdelen die vaak áchter een pedaal of motorkap bevestigd worden. Waarom dan al die moeite voor onderdelen die toch nooit iemand te zien krijgt vroeg ik me af? Omdat ieder onderdeel bepalend is voor het rijgedrag van de auto, of deze goed en accuraat reageert op de wensen van de bestuurder.

Bijzonder om zoveel passie te zien in de ogen van deze vakman. Waarbij er dagelijks met enorm veel toewijding aan klassiekers wordt gewerkt. Chapeau voor zo’n groot commerciële bedrijf die de waarde inziet van het tijdrovende vakmanschap.