“Ik maak het onzichtbare zichtbaar”

ABOUT ME

DE KRULLEN ACHTER DE CAMERA

Hi, mijn naam is Eefje. Ik ben bedrijfsfotografe die denkt, droomt en communiceert in beelden. Al van jongs af aan wil ik dingen creëren, experimenteren en met een wijde blik de wereld ontdekken. Mijn camera leidt mij naar bijzondere plekken, waardoor ik gepassioneerde ondernemers ontmoet en unieke verhalen mag vastleggen.

Tijdens mijn studie aan de kunstacademie wilde ik mezelf ontwikkelen in verschillende technieken. Daar waar mijn medestudenten naar Photoshop of Illustrator grepen, werkte ik mijn concepten uit in verschillende werkplaatsen. Door te experimenteren met uiteenlopende ambachtstechnieken werd ik mij bewust van het intensieve maakproces dat vakmanschap met zich meebrengt. Het proces van idee naar concept en uitwerking was iedere keer weer intensief -vooral wanneer je met nieuw materiaal werkt- maar leverde mij veel kennis en voldoening op. Zeker omdat ik hiermee een tastbaar product in mijn handen had in plaats van een document op de computer als eindresultaat.

Misschien herken je dat gevoel wel? Om als creatief persoon niet altijd begrip te krijgen voor je enthousiaste denkwijze. Om ietwat geremd te worden door je omgeving omdat je te ambitieuze plannen nastreeft die niet altijd even realistisch zijn. De creatieve gedachtegang is iets ontastbaars wat je soms moeilijk aan anderen kunt uitleggen. Deze open blik en onbegrensde denkwijze zie ik terug in veel creatieve makers. Het fascineert mij hoe creatieve ondernemers zich uren kunnen verliezen in een project, vol passie vertellen over hun product en oude technieken in een nieuw jasje steken voor een hedendaags resultaat. Dit maakt dat ik mij ben gaan specialiseren in bedrijfsfotografie voor creatieve makers, omdat ik nooit genoeg krijg van die gepassioneerde verhalen.

Mijn fotografie gaat over sfeer, verfijning en oprechtheid. Waar de passie voor ambacht en vakmanschap van af straalt. Ik fotografeer de werkelijkheid zoals ik hem zie, waarbij ik goed let op de details en een sterke compositie, een eigenschap die ik heb overgehouden van mijn werkervaring als interieurstyliste. Ik ben dol op mooi daglicht, verfijnde materialen, imperfecte structuren, locaties met karakter en een uitgesproken vormgeving.

Tijdens het vormgeven van mijn website moest ik natuurlijk ook aandacht besteden aan de ‘over mij pagina’. Bezoekers van mijn website zijn waarschijnlijk nieuwsgierig naar wie ik ben als persoon, wat mijn verhaal is en waar mijn hart als fotografe sneller van gaat kloppen.

En dat wil ik van jou ook weten! Heel vaak zie ik ‘over mij pagina’s’ waar enkel een aantal zinnen staat geschreven met hooguit een kleine pasfoto afgebeeld. Enorm zonde als je het mij vraagt. Ik wil zo graag weten wie er achter het merk schuilgaat, welke stappen je allemaal zet in het productieproces en waar je velen uren voor al je werkzaamheden doorbrengt.

Ik begrijpt het, je eindproduct is natuurlijk enorm waardevol, maar vaak verkoopt het zichzelf niet. Alle stappen voorafgaand aan dit eindproduct maken jouw merk uniek. Juist door dicht bij jezelf te blijven, onderscheid jij je van alle anderen die hetzelfde doen als jij, maar zeker niet hetzelfde zijn! Toon dus letterlijk jouw verhaal, geef de klant een kijkje in jouw unieke keuken en creëer vertrouwen door middel van een persoonlijke beeldbank.

Heb ik je interesse weten te wekken? Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvend gesprek.

 

“Ik verwonder en bewonder creatieve makers in hun
passie, gedrevenheid en verhaal”

 

ABOUT ME

DE KRULLEN ACHTER DE CAMERA

Hi, mijn naam is Eefje. Ik ben bedrijfsfotografe die denkt, droomt en communiceert in beelden. Al van jongs af aan wil ik dingen creëren, experimenteren en met een wijde blik de wereld ontdekken. Mijn camera leidt mij naar bijzondere plekken, waardoor ik gepassioneerde ondernemers ontmoet en unieke verhalen mag vastleggen.

Tijdens mijn studie aan de kunstacademie wilde ik mezelf ontwikkelen in verschillende technieken. Daar waar mijn medestudenten naar Photoshop of Illustrator grepen, werkte ik mijn concepten uit in verschillende werkplaatsen. Door te experimenteren met uiteenlopende ambachtstechnieken werd ik mij bewust van het intensieve maakproces dat vakmanschap met zich meebrengt. Het proces van idee naar concept en uitwerking was iedere keer weer intensief -vooral wanneer je met nieuw materiaal werkt- maar leverde mij veel kennis en voldoening op. Zeker omdat ik hiermee een tastbaar product in mijn handen had in plaats van een document op de computer als eindresultaat.

“Creativiteit is zien wat iedereen ziet maar doen wat niemand doet”

-Steve Jobs

Misschien herken je dat gevoel wel? Om als creatief persoon niet altijd begrip te krijgen voor je enthousiaste denkwijze. Om ietwat geremd te worden door je omgeving omdat je te ambitieuze plannen nastreeft die niet altijd even realistisch zijn. De creatieve gedachtegang is iets ontastbaars wat je soms moeilijk aan anderen kunt uitleggen. Deze open blik en onbegrensde denkwijze zie ik terug in veel creatieve makers. Het fascineert mij hoe creatieve ondernemers zich uren kunnen verliezen in een project, vol passie vertellen over hun product en oude technieken in een nieuw jasje steken voor een hedendaags resultaat. Dit maakt dat ik mij ben gaan specialiseren in bedrijfsfotografie voor creatieve makers, omdat ik nooit genoeg krijg van die gepassioneerde verhalen.

Mijn fotografie gaat over sfeer, verfijning en oprechtheid. Waar de passie voor ambacht en vakmanschap van af straalt. Ik fotografeer de werkelijkheid zoals ik hem zie, waarbij ik goed let op de details en een sterke compositie, een eigenschap die ik heb overgehouden van mijn werkervaring als interieurstyliste. Ik ben dol op mooi daglicht, verfijnde materialen, imperfecte structuren, locaties met karakter en een uitgesproken vormgeving.

Tijdens het vormgeven van mijn website moest ik natuurlijk ook aandacht besteden aan de ‘over mij pagina’. Bezoekers van mijn website zijn waarschijnlijk nieuwsgierig naar wie ik ben als persoon, wat mijn verhaal is en waar mijn hart als fotografe sneller van gaat kloppen.

“Ik verwonder en bewonder creatieve makers in hun passie, gedrevenheid en verhaal”

En dat wil ik van jou ook weten! Heel vaak zie ik ‘over mij pagina’s’ waar enkel een aantal zinnen staat geschreven met hooguit een kleine pasfoto afgebeeld. Enorm zonde als je het mij vraagt. Ik wil zo graag weten wie er achter het merk schuilgaat, welke stappen je allemaal zet in het productieproces en waar je velen uren voor al je werkzaamheden doorbrengt.

Ik begrijpt het, je eindproduct is natuurlijk enorm waardevol, maar vaak verkoopt het zichzelf niet. Alle stappen voorafgaand aan dit eindproduct maken jouw merk uniek. Juist door dicht bij jezelf te blijven, onderscheid jij je van alle anderen die hetzelfde doen als jij, maar zeker niet hetzelfde zijn! Toon dus letterlijk jouw verhaal, geef de klant een kijkje in jouw unieke keuken en creëer vertrouwen door middel van een persoonlijke beeldbank.

Heb ik je interesse weten te wekken? Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvend gesprek.